2017. július 08. 22:40 - Di Patrone!

Heroes of Might and Magic 3 complete edition!

Hatalom és varázslat hősei 3 azaz miért voltam fent tegnap hajnal 3-ig?

Régebben is játszottam a HOMM 3- ik részével, és igencsak tetszett. A GOG- on közzétett vásárlói kritikák is nagyon pozitívak, néhányat végignézve csupa 5 csillagos beszámolókat láttam. Ezek között volt olyan, amelyben az író megemlítette, hogy nem szereti a középkori fantasy világot, de a HOMM 3 mégis nagyon tetszett neki. Ezzel teljesen teljesen egyetértek, nekem sem tetszik a fantasy világ, de a HOMM 3 ezt feledteti velem. Úgy döntöttem, beleinvesztálok néhány dollárt, hiszen le is volt értékelve. Megjegyzem, még a rendes áráért, 10 dollárért is bőven megérte volna megvenni. Tettemet megbántam, és ugyanakkor nem bántam meg. Megbántam, hogy tegnap éjszaka odaszögezett a monitor elé. 

No és miért nem bántam meg? Erről fogok most beszélni:

heroes3_kezdo.jpg

A jó öreg kezdőképernyő a Heroes Of Might and Magic himnusszal a háttérben. Egyszerűen tökéletes. Gyönyörű a zene, nagyon úgy hangzik, mintha igazi zenészek, igazi hangszerekkel játszották volna fel. Igazából, ha kukacoskodó akarnék lenni, azt írnám, egy kicsit zavaros, átláthatatlan a kezdőképernyő. Ott vannak a sztori alapú Campaignok, a különálló küldetések, és a korábbi játék betöltésének funkciói. Ezt talán le lehetett volna egyszerűsíteni egy síma New Game/Load Game gombbal. Valamint az is furcsa volt nekem, hogy itt a Complete Editionban a Campaignok nehézségi fokozatban nem felülről lefelé, hanem lentről felfelé nehezednek. Ez a korábbi verzióban mintha nem így lett volna... Dehát, na ez már tényleg csak kukacoskodás, mert ami ezután jött, attól a leesett államat kellett a földön keresgélnem!

Nézzük is azt az Armageddon's blade nevű kampányt:

Ok, New game. Egy kis háttértörténet, ami kiválóan megadja az alaphangulatot. Mindig izgalmas, amikor a jók harcolnak a gonoszok ellen, amikor meg kell menteni a jót, a drágát, az értékeset valamilyen támadástól. Itt is erről van szó. Én azért a sztorit nem találtam olyan nagyon-nagyon érdekesnek, hogy betűről-betűre elolvassam, elég tudni, mit csináljak ahhoz, hogy megnyerjem a küldetéseket, így csak átfutottam. A hangulat, az izgalom így is a helyén van.  Az említett kampányban van mindjárt kezdetnek 3 hősöm is:

65d3b96e6859e6078a1a0ba61c3f9cbc.png

Be is kukkantottam az elsővel a legközelebbi városba, vagy inkább várba, ahol ez a csúnyának nem nevezhető látvány fogadott:

heroes3_var.jpg

És az interaktív zene, az valami fület gyönyörködtető. No, de próbáljuk ki a kalandozást, pl. nézzük meg, hogy néz ki egy csata:

heroes3_csata.jpg

Ki nyer ma? Játék és muzsika (mindkettő baromi jó!) 10 másodpercben. A képernyő jobb oldalán látható familiarok ennek nem fognak örülni.

Ezen kívül még sok olyan funkció van a játékban, amelyet itt nem említettem. Mindegyik jól kidolgozott, élvezetes, jól megrajzolt. Az összkép szinte tökéletes- az egyedüli hibák, hogy néha nem látszanak kellően a tereptárgyak, illetve volt, hogy egy másik campaign-ban egy ponton beragadt két hősöm is- dehát ez ugye nem bug, hanem feature.

Ez a játék minden egyszerre amit szeretek. Ahogy Kabos Gyula mondotta volt egykor: "Ebből is egy kicsit, meg abból is egy kicsit". Kicsit stratégia, kicsit RPG, kicsit kaland. Nem is teljesen lineáris, van egy fő küldetés, mellékszálakkal fűszerezve. A képi világ kicsit olyan, mintha egy képeskönyvet nézegetnél- szép, de a képzeletedet is kell használnod. Akciórész nincs benne ugyan de nem is hiányzik, legalábbis nekem nem. A látvány sincs túlspirázva, pont annyi, amennyi ide kell. Most hogy belegondolok, rengeteg a csata, de nincs vér- micsoda ritkaság! A Heroes sorozat többi tagja pl. a 4-es jó volt ugyan, de a történetnél végig az volt az érzésem, hogy mesterségesen van húzva-nyúzva, és a pályák direkt vannak túlbonyolítva az elég hosszú játékmenetért. Na ez a 3- asnál nincs, minden nagyon jól ki van találva. Magába szív a játékmenet, a történet, a hangulat, a zene- és azért a grafika sem csúnya. Miközben játszol, természetesnek veszed, hogy minden a helyén van, szinte minden tökéletes. 

Végül a készítő-zsenik közül néhány:

keszitok.jpg

Óriási munka van ebben a műben. Nem véletlenül nevezik a sorozat legjobbjának. A 2-ik rész is nagyon jó, de a grafika kicsit rondább mint itt- igazából, ahogy fentebb írtam, alapvetően szép a grafika, itt még ez is ki van egyensúlyozva. Nagyon jó játék, ha ezt olvasod, nyomhatnánk egy online partit is!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mscdex.blog.hu/api/trackback/id/tr2012649271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtomCamel 2017.07.10. 11:52:45

Kedvet kaptam hozzá :-)
Lehet, ránézek a GOG -on.. :-)
süti beállítások módosítása