2017. augusztus 21. 15:31 - Di Patrone!

Ron Gilbert a Monkey Island játékokról!

Azaz sok okosságot tudnék írni, de beszéljen inkább maga az alkotó!

Ezúttal, mivel egy vicces játékról van szó, komoly hangvételű lesz a cikk. Tehát a klasszikus, szeretett Monkey Island sorozat. Ennek a játéknak, főleg az 1.és a 2. résznek minden mondata viccet rejt. Pont attól vicces, hogy nem próbál vicces lenni, hanem teljes komolysággal meséli el a bolondos, de nagyon jól kitalált történetet. A karakterek szerethetőek, erős egyéniséggel bírnak, az egész játék élvezetes, és egyetlen másodpercét sem kell komolyan venni. 

monkey.png

A játék kiadója a Lucasfilm volt. Nem véletlenül van némi párhuzam a Star Wars és a Monkey Island univerzum között. Guybrush Luke Skywalkerre, LeChuck Darth Vaderre, Elaine pedig Leia hercegnőre emlékeztet. Guybrush a tipikus mesehős, akinek meg kellene mentenie a királylányt- aztán később kiderül, hogy a legtöbb esetben inkább maga a királylány, Elaine menti ki Guybrusht a bajból.

guybrush.png

A készítők nem akartak mást, csak szórakoztatni. Én valószínűleg újat nem tudnék mondani a játékról azon kívül, pl. hogy milyen fantasztikus, és mennyire üt a humora, milyen jókat nevettem a vicceken- de igazából ezt is elmondták már előttem jónéhányan. Mi lehet viszont autentikusabb, mint amikor egy játékról maga a készítő beszél? A YouTube tele van a vele készült jobbnál jobb interjúkkal- némelyikben számomra teljesen új, érdekes információkkal a sorozattal kapcsolatban- tehát beszéljen helyettem inkább az, aki a legjobban tudja: maga Ron Gilbert!

ron1.png

Egy TV-interjúban a következőket mondta az Monkey Island sorozat 1. részével  kapcsolatban:

"Olyan játékot akartam, amely a piacon kedvelt lesz, amelyből sok példány fog fogyni, de nem akartam fantasyt csinálni. És ekkor csaptam rá úgymond a kalózokra. A Monkey Island egy Guybrush nevű fickóról szól, aki a mélyen a Karib-tengeren lévő Melee Island nevű helyre utazik... van a három próba, amelyen át kell mennie...van benne egy kis szerelmi történet is. Amikor a Monkey Islandet csináltuk, azt gondolom, a csúcsponton körülbelül 5 ember dolgozott rajta. Nem kellett képes forgatókönyveket készítenünk, nem kellett egy egész CGI-gépet üzemeltetnünk, sokkal könnyebb volt kitalálni valami vicceset, utána visszarohanni az asztalunkhoz, és leprogramozni azt."

Egy másik interjúban két német fickó sikeresen kiszedett néhány érdekes információt a mesterből a Monkey Island történetével kapcsolatban. A 3. rész készítésében Ron Gilbert egyáltalán nem vett részt, és van néhány dolog, amelyet másképp csinált volna:  

"Nem arra haladtak a történettel, amerre én haladtam volna. Csináltak néhány dolgot amely nekem nem tetszett. Például Elaine és Guybrush soha, de soha nem házasodhattak volna össze. Ez teljes egészében ellenkezik ezekkel a karakterekkel, és a velük kapcsolatos történettel...de szerintem (a játék) jó volt, és jó munkát végeztek, érdekesek voltak a puzzle-ok például. Boldog vagyok afelől, hogy a játék elszakadt a Monkey Island világától."

ron2.png

Arra a szerintem kicsit kellemetlenkedően feltett kérdésre, hogy csinálna-e új Monkey Island játékot, válasza a következő volt:  

"Ezt Mickey Mouse dönti el, nem én...nagyon szeretném, ha az enyém lehetne a Monkey Island...én csináltam...Ha a Disney megkeresne, és felkérne, hogy csináljak egy új Monkey Island játékot, azt mondanám, teljes szabadságot akarok, hogy úgy csinálhassam meg a játékot, ahogy én szeretném...egy Monkey Island versenyzős játékot csinálnék. (a szerk. megjegyzése: ez nagy valószínűséggel csak tréfa)" 

coffin.png

Amikor a Karib-tenger kalózai film és a Monkey Island játékok hasonlóságairól kérdezték, és arról, hogy a Disney esetleg koppintott-e valamit a Monkey Island játékokból, Ron a következőt mondta:

"A koporsó a mocsárban...amikor megláttam ezt a vásznon megjelenni, akkor azt mondtam, na várjunk csak egy percet...Egyébként nagyon tetszett a film, igazából csak a koporsós jelenetnél ugrott be azonnal, hogy ez úgymond ismerős. De komolyan, van aki tényleg azt gondolja, hogy a Disney a Monkey Islandet másolta?"

Amikor felvetődött egy Monkey Island film gondolata, amit ő csinálhatna, Ron ezt mondta: 

"Johnny Deppre valószínűleg nem osztanám Guybrush szerepét. Hogy kire osztanám? Jó kérdés. Nem tudom. De biztosan nem Johnny Deppre. Johnny Depp túl kedves és kifinomult lenne Guybrush szerepére. Guybrushnak sok dologról fogalma sincs. Nem tudom kit választanék a szerepére. Olyan valaki kellene, akinek ártatlanság-aurája van."

Én személyesen nagyon remélem, hogy ha lesz következő Monkey Island játék, az teljesen olyan lesz, amilyennek az eredeti készítők szeretnék hogy legyen. Milyen fantasztikus is lenne, ha Ron, Tim Schafer, és Dave Grossman csinálná- és persze ismét a jól bevált Dominic Armato lenne Guybrush hangja! Ma, a crowdfunding korában ez már egyáltalán nem lehetetlen...

A játék slusszpoénja is zseniális, amely szintén szállóigévé lett:

never.png

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mscdex.blog.hu/api/trackback/id/tr1012710636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása